غربالگری مرحله دوم ...اندر پیچ و خم ریزه داری

سوم مرداد رفتم واسه غربالگری مرحله دوم.این ماجرای غربالگری ها و انتخاب دکتر و هزینه ها و... رو توی یک پست جدا میگم شاید یک وقت به درد کسی خورد.

گفته بودن ساعت 11:30 بیاین که البته تا نزدیک 3 اونجا بودیم. کلا فهمیدم که شما باید بپرسی مطب چه ساعتی باز میشه . اون ساعت بری اونجا که نفر اول و دوم باشی. به همون ترتیبی هست که رفتی. این چیزا فکر کنم همه جا مشابه باشه.

خلاصه بعد از کلی خستگی نوبتمون شد . بماند که من یکی واسه هر ساعتش حرص امتحانا و درسا رو هم باید میخوردم. سونوگرافی رو انجام داد و یک بار هم گفت برو یک چیز شیرین بخور و راه برو تا بچه حرکت کنه و دوباره چک کنه و ... گیر داد به بینی بچه . به ما گفت استخوان بینیش کوتاهه!!! معرفی کرد به مشاور ژنتیک.

از اونجا که اومدیم من دانشگاه کار داشتم . رفتیم یک سر اونجا و نهار هم بیرون خوردیم و نشستیم فکر کنیم که حالا چیکار کنیم. من خیلی خسته بودم و دلم میخواست برم زود خونه. اینجور مواقع جوجه فکرش بیشتر کار میکنه. گفت کاش اگر امروز دکتر خودت هست بری پیشش و نتیجه رو نشون بدی. هر چی اون بگه. با اینکه نای نداشتم نهایت یکم صبر کردیم تا ساعت باز شدن مطب دکتر خودم بشه و رفتیم اونجا.زیاد معطل نشدیم و دکتر خودم به یک مرکز مشاوره ژنتیک دولتی که مرکز خوبی محسوب میشه ارجاعم داد و گفت برو اینجا. رفتیم اونجا و نوبت فردا صبح رو بهمون دادن.

من گزارش دکتری که غربالگری رو انجام داد یک صفحه ش رو ندیده بودم . تازه تو مطب دکتر خودم دیدم که نوشته بینی نرم و هیپو پلاسته. یعنی یکم غضروفیه. جوری به ما گفت کوتاهه،خب کلی تو فکر رفتیم.

وقتی رسیدیم خونه 7 بود. یعنی غش کردم. سرم هم شدید درد گرفته بود.درس هم هیچ. فرداش هم رفتیم مشاوره و خیلی قاطع گفت با توجه به نتیجه آزمایش ها و شرایط من و جوجه این نیازی به آزمایشات بعدی نداره و ریسک ابتلا به سندرم داون و... بسیار پایینه. شما تو گروه خطر نیستین.

من خیالم راحت بود اما خب وقتی میری این کارا رو انجام میدی و وقت و هزینه میگذاری و اعتماد میکنی ،راحت نمیشه بیخیال بشی.

محض احتیاط اکوی قلب هم واسه جنین نوشت که بعد در یک پست جدا میگم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد