برای ساریتوس عزیزم

ساریتوس عزیزم...

شرمنده م که اینقدر دیر جوابت رو میدم. اما خدا میدونه که در شرایط مناسبی نیستم. اخلاق کمال گرای من هم که در جریانی. اجازه نمیداد جواب نصفه نیمه بدم.

خب حتما تا حالا شروع کردی واسه درس خوندن. من معماری نخوندم اما یادمه دوستانی که داشتم میگفتن گاهی مثلا یک استادمشهوری کتابی رو تالیف میکنه و ممکنه از کتاب جدیدش واسه سوالات استفاده کنن. حرف عجیب غریبی بود ولی یک چکی بکن. حتما حتما حتما اگر فردی از رشته خودت میشناسی یا بهش دسترسی داری که دکترا قبول شده باهاش صحبت کن. به قول جوجه یک بار بخون ولی کنکوری بخون. یعنی دیگه فعلا تا وقت امتحان همه وقت و انرژی رو بگذار واسه اینکار. شرایط من متفاوت بود. من دوره های طولانی اما ناپیوسته میخوندم. شرایطم فرق داشت. شما لطفا تمام وقت اضافه هات رو بخون. فعلا نگران مصاحبه نباش. سعی کن بهترین نمره رو بیاری.

در مورد جدول امتیازبندی مصاحبه راستش یک چیزی داشتم اما پیداش نکردم. ببین چیزهایی که تو جدول هستش :

مقالات

تالیف،ترجمه کتاب

سوابقی مثل تدریس

مدرک زبان و نمره ش

اختراع و اکتشاف و ...

برنده جایزه در جشنواره های خاصی مثل خوارزمی و ...

ارزیابی که از قدرت بیان دانشجو و سطح مهارت و توانمندیش دارن و...

ببین اصلا نگران نباش. یک چیزهایی هستش که خیلی هاااااااااااااااااا ندارن. مثلا اختراع. اگرتونستی زبان بخون و یک مدرک با نمره خوب بگیر. یا الان اگر فرصت نیست بلافاصله بعد از امتحان سعی کن بخونی و امتحان بدی که تا وقت مصاحبه یک چیزی جور کرده باشی. ببین واجب نیست ولی چون قابل دسترس هست میگم انجامش بدی.

من کلا متوجه شدم حس و حال اون گروه مصاحبه کننده خیلی مهمه. اینکه از تو چه برداشتی دارن. تو باید بتونی نظرشون رو جلب کنی. گفتی کار کردی و پروژه انجام دادی. همینها رو اگر بدونی چطوری پرزنت کنی میتونه ماجرا رو به نفع تو تغییر بده. ببین باید خودت رو مشتاق جلوه بدی. باید رزومه اساتید رو بخونی. از خودت الکی هم که شده یک زمینه کاری ارائه بدی. بدونن هدف داری. البته قبلا مفصل اینها رو برات گفتم و بهتره بعد از امتحان بیشتر درباره ش حرف بزنیم. فعلا سعی کن 4 نفر موفق رو پیدا کنی و بپرسی هر مطلب یا کتاب یا موضوع رو چطور بخونی.

ساریتوس عزیز...مصاحبه خیلی مهمه ولی با توجه به اینکه گفتی استعداد درخشان بودی پس میتونی حداقل از نظر آموزشی بدرخشی. به خودت اطمینان داشته باش و جلو برو

موفق باشی دوست خوبم.


نظرات 3 + ارسال نظر
ساریتوس پنج‌شنبه 4 آبان 1396 ساعت 13:48

غزل جون بازم ممنون
آره واقعاً مهر که اصلاً نفهمیدم چطور رفت...

مه سوی عزیز خیلی مرسی بابت راهنماییهات... باید از الآن به فکر پرزنت کردن کارهایی باشم که انجام شده

ممنون که هستید...

فدات

ساریتوس چهارشنبه 3 آبان 1396 ساعت 16:44

وای مامان غزل!
باورم نشد یهو اومدم ببینم آپ کردی یا نه دیدم برای من نوشتی کلی ذوق زده شدم :)
راستش هنوز جدی شروع نکردم و خیلی ممنون که گفتی یه بار بخون و کنکوری بخون
آره، حتماً
وای من باید از روی پستت کپی کنم بعداً بخونم الآن خیلی هیجان زده م نمیتونم آنالیز کنم چی گفتی...
مرسی خانوم، یه دنیا ممنون

سلام عزیزم. خوشحالم که تونستم ذوق زده ت کنم. اما کار خاصی نکردم. ببخش که دیر شد جوابت. انشالا زودتر شروع کن. چون تا چشم روی هم بگذاری زمان از دست میره. موردی بود که میتونستم کمک کنم باز در خدمتم

مه سو چهارشنبه 3 آبان 1396 ساعت 13:33 http://mahso.blog.ir

عزیزم....منم حس میکنم توی رشته ی معماری خیلی مهمه که اشتیاق به پروژه ها رو نشون بدی و اگه کار شاخص معماری انجام داده یا توی مسابقات معماری مقامی کسب کرده از اونا برای مصاحبه ش بگه....چون اطرافیانم که دکترای معماری میخونن میدونم مثلا کار پایان نامه ی ارشدشون اجرا شده توی یک کشور دیگه...یا مثلا چندتا مسابقه ی معماری شرکت کرده و اونا رو ارائه کرده....رزومه ی خوبی داشت کلا...

ممنون از نظرت واسه ساریتوس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد