من و اینستاگرام

امشب به شدت دلم میخواست توی صفحه اینستاگرامم پست بگذارم! مدتی میشه که چیزی نگذاشتم. البته که مدتهاست نمیدونم چرا نمیتونم با موبایل خودم پست و استوری بگذارم و حتی در دایرکت عکس ارسال کنم!!! هر وقت بخوام پست بگذارم با موبایل مهرداد اینستاگرام باز میکنم.

وقتهایی که خیلی بی روحیه میشم دوست دارم پست بگذارم و وقتی کامنت میگیرم راهی برای تعامل باز میشه و چند ساعتی یا حتی چند روزی به گپ و گفت میگذره. اما مساله اینه که من کمتر پیش میاد که خودم رو مجبور به نوشتن کنم. حتما باید حرفی برای گفتن داشته باشم. اونوقته که بدون هیچ تلاشی کلمات ردیف میشن و بازخوردهای جالبی هم میگیرم.

امشب میخواستم خودم رو مجبور کنم که حتی اگر شده یکم سطح پایین تر از انتظار خودم، چیزی پست کنم. اما هر چی فکر کردم دیدم من نه اهل گذاشتن عکس غذام (عکسی هم ندارم)، نه میتونم بگم یک روز خوب در کنار خوبان (مهمونی یا گشت و گذاری نرفتم و روزی که میرفتم هم نمیگذاشتم)، نه سورپرایزی درکار بوده (بود هم نمیگذاشتم)، نه اهل چیدن یک فضای کارت پستالی و نوشتن یک جمله از کتابی که تا نصفه خوندم هستم (کتابی هم نخوندم!)، هم اینکه مدتهاست سعی میکنم از فندق هم عکسی نگذارم و چیزی نگم. (گرچه بخش بزرگی از زندگی من و روزمرگی من همین فندق خان هست) اما پیش خودم میگم کلییی از دوستای من حتی ازدواج نکردن  یا بچه ندارن .شاید لحظه ای ته دلشون بخواد و اینکه این صفحه اینستاگرام متعلق به منه. بهتره مدام قربون دست و پای بلوری بچه سوسکه نرم.

اما مساله اصلی اینه که دیدین هرکسی صفحه ش یک ریتم خاصی داره... تم مشخصی داره. مدل صفحه من اینجوریه که همیشه در مورد موضوع مورد بحثم به طنز مطالبی مینویسم ، سعی میکنم کوتاه باشه و اینکه معمولا از نوستالژی های مشترک یا گاهی هم شخصیم استفاده میکنم. البته  هیچوقت بقیه دوستانی  که  تیترهایی چون من و فلانی یهویی یا یک شب عالی با همه ی خوبان و ...میگذارند رو نفی نمیکنم اما خدایی دیگه خیلی گاهی تکراریه!  اساسا نوشته های من اینجوری نیستن. حالا راستش این روزا انگار خنده کمرنگ شده توی زندگیامون. واسه همین دستم به نوشتن طنز اونم توی یک فضایی که همه همدیگه رو میشناسیم نمیره. دستم به گذاشتن عکس از بچه م (جدا از اینکه درسته یا غلطه) در شرایطی که اوضاع اینقدررر داغون شده که همون یکی دو تا خواستگار هم نیست نمیره. اصلا هر بار به قول یک نفری از خودم میپرسم "که چی؟" اینکه من این عکس رو گذاشتم یا این نوشته رو نوشتم "که چی؟" .


پ.ن: امروز دیدم یکی از دوستام اومده و کلی از پستهای قدیمی رو لایک کرده! چشمم به یکی از پستها خورد که اصلا یادم نبود چی بوده. بازش کردم و خوندم و با هر خطش گفتم وااای یعنی اینا رو من نوشتم؟! آقا خودمونیم. عالی بود! خیلی قشنگ نوشته بودم! یعنی پستم بیاد اینجوری میشما. خفن!

نظرات 1 + ارسال نظر
دانشجو پنج‌شنبه 30 بهمن 1399 ساعت 22:30 http://mywords97.blogfa.com

من هم مثل شما توی اینستاگرام چیزی نمیگذارم. من دوست دارم گاهی عکس از دخترم بگذارم اما میدونم مردم به جای اینکه دخترم رو نگاه کنن به اطراف نگاه می کنن که ببینن خونه چه شکلیه و کجا هستیم و و و . کلا هم از اینستاگرام خوشم نمیاد. جاییه که آدمها خوشیهاشون رو به نمایش میگذراند. هیچ کس تصویر لحظات قهر و غمش رو اونجا نمیگذاره...

سلام دانشجو جان
آره واقعا فضای اینستاگرام که عجیبه. حالا من این وسط ها هستم. یعنی سعی میکنم مواظب خودم باشم. اینجوری که اگر چیزی میبینم زیاد به روی خودم نیارم . ولی یک ویژگیهایی ازش هست که من خیلی دوست دارم. طی سالهای دانشگاه مخصوصا من با افراد زیادی آشنا و دوست شدم. وقتی توی اینستا پیداشون میکنم یا اونها منو پیدا میکنند و وضعیت زندگیشون رو میبینم (منظورم اینه که کجا هستند.چیکار میکنند و ...) حس خوبی دارم.
اما منم مثلا این مناسبتها که همه ریختن تو اینستا معمولا پستی ندارم. میگم که یکوقتهایی دلم میخواد حرف بزنم. چیزی توی ذهنمه اونو مینویسم. عکس هم دیگه هر چی دم دستم باشه همونوقت... اوایل چند سال پیش که تازه رفته بودم اینستاگرام چند تایی عکس از همسرم گذاشتم یادمه. حالا یا تکی یا دو نفره. ولی دیگه بعدتر نه. صرفا اگر لازم باشه تو کپشنهام ازش نام میبرم... کپشنهام داستانی هستن واسه خودشون.
اما در نهایت به قول شما اکثرا فقط خوشی ها رو میگذارن که تا حدودی هم طبیعیه. اما میدونید من میگم مخالف خوشی ، غم نیست. واقعیت زندگیه. واقعیت اینه که ما همیشه خوش نیستیم. یکوقتهایی در حال تلاش و زحمتیم. یک وقتهایی توی چالش های مختلف گیریم. لزوما غمگین نیستیم. اما به نظرم پوشش دادن این لحظات دنیای اینستاگرام رو واقعی تر و دلچسب تر میکنه. من سعی کردم اینچنین باشم با چاشنی طنز
دختر گلیت رو ببوس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد