رنگ آمیزی

فندق یک روز و یک شب حال درستی نداشت و کمی داغ بود و تبدار. واسه همون جونی نداشت بلند شه بازی کنه. فقط دراز کشیده بود و دست محبت روی سر اسباب بازیهاش میکشید! اما خدارو شکر شب دوم  یک شربتی بهش دادم که چندی پیش دکترمون داده بود و قبلا استفاده کرده بودیم واسش و نتیجه بخش بود. راحت شب رو خوابید و فرداش فقط ساعت ده اینا بیدارشد و درخواست آب کرد و باز خوابید و الحمدلله رو به بهبودی رفت. دیگه فقط آبریزش داشت وگرنه خودش سرحال بود. الان هم خوب شده کاملا.

ممنون از دوستانی که احوالپرس فندق بودند.

قبل از مریض شدن فندق یک روز رفتم و موهام رو طی یک حرکت انتحاری رنگ کردم هی میخواستم بیام بگما نمیشد! همون روزا که پست گذاشتم که موهام جوری سفید شدن انگار از جایی رد میشدم گچ ریخته روی سرم!!! خب با اون توصیفی که از قضیه سیبیلام داشتم میتونید مطمئن باشید که قبل از ازدواج هیچوقت موهام رو رنگ نکردم بعد از ازدواج هم که الان حدود 9 سال میشه فقط سه بار رنگ کردم که دو بارش رنگ موهای خودم بود و یکبار فقط تو مایه های شاید خرمایی با یکم لایت های روشن تر. یعنی خدا میدونه نه اسم رنگ بلدم نه در این موارد با کسی صحبت و تبادل اطلاعات کردم! نه حتی از آرایشگر پرسیدم. یک عکسی بردم بهش نشون دادم که باور کنید دو ثانیه هم بهش نگاه نکرد و دست به کار شد!

سفیدی موهای من ارثیه. دقیقا یادمه که چند روز بعد از عقدم یهو دیدم چندین تار موی سفید تو لایه های زیری موهام هست. یهو غصه دار شدم که ای بابا بالاخره این ارث به منم رسید! اوایل سرعت سفید شدن موها زیاد نبود موهام رو حنا میزدم و اتفاقا یک رنگ خیلی قشنگی به موهام میداد . یک شرابی تیره براق که اون چند تار موی سفید هم اون وسط بامزه بود و بعدها که بیشتر شد شبیه این هایلایتهای کلاهی میشد. یک مدتی هم که کلا هیچی نزدم که مثلا قرار بود عید امسال مراسم جشن عقد داداش مهرداد باشه گفتم دیگه آرایشگرا نگن این زیرش حنا بوده و نمیدونم قبلا رنگ تیره بوده و ...دیگه بعد هم کرونا شد.

من کلا میونه ای با ارایشگاه ندارم. یعنی کاری ندارم توی ارایشگاهابروهام رو که از سال 95 خودم برمیدارم. دیگه اهل کارای مربوط به ناخن و اینها هم که نیستم. رنگ هم که همون چند بار بوده. اهان کوتاهی رو سالی یک دفعه میرم قیچی میزنم به موهام. خب پس کرونا تاثیری روی مورد ارایشگاه من نداشت. گرچه دیگه موهام خیلییییییی بلند شده بودن و مرداد که رفتم شهر خودمون خونه مامانم یک ظهری پریدم توی ارایشگاهی که همیشه موهام اونجا کوتاه میکنم و فقط خودش بود و یکی از دستیاراش. به سه دقیقه نکشیده موها رو رسوندم به روی شونه تقریبا و بعد از مدتها حسابی سبکش کردم.

چند روز پیش حس کردم دیگه سفیدی ها از حد اعتماد به نفسی که همیشه دارم بیشتر شدن و راستش خسته شده بودم. من با رنگ مشکل دارم و از اینکه مستقیما یک سری مواد شیمیایی با دست خودم بریزم روی سرم میترسم.  اینه که کلا  فابریک موندم... از قضا مهرداد هم از اون دست مردهایی هستش که طبیعی دوست داره و تازه همش به من میگفت خوبه که. ولی خب به هر حال نظر من واسش در اولویته. یکی از فامیلهای مامانم که رابطه خوبی با هم داریم توی این شهر زندگی میکنه و ارایشگاه داره و این شانس بزرگی واسه منه. درسته که انتخابم رو محدود میکنه چون یکجورایی میشه اولین گزینه م. اما از این جهت هم خوبه که با هم راحتیم و تبادل اطلاعات میکنیم تا حدودی.

خلاصه ما گفتیم زمینه تیره باشه و عکسی هم نشون دادیم و در نهایت یک چیزی تحت عنوان آمبره با لایت های شکلاتی و مسی به ما تحویل دادند. خب من که نمیدونم ولی گمونم خوبه. گرچه فهمیدم باید منظورم رو جور دیگه ای بگم که ارایشگرم بفهمه و تحویلم بده. باشه سری های بعد. به قول فامیل آرایشگرمون رفت تا چند سال بعد باز غزل افتخار بده



نظرات 3 + ارسال نظر
مه سو سه‌شنبه 12 اسفند 1399 ساعت 11:26 Http://mahso.blog.ir

چطوری شد وضعیت موهات؟!!! آمبره میگن هرکسی خوب در نمیاره میترسم برم هرجایی...
من برا عید یه جای معتبر قیمت پرسیدم برا بلندی موهای من حدود 3 الی 3.5 میلیون میشد شهر خودم!!!! بوسیدم گذاشتم کنار گفتم فابریک خودم بهتره!!!! دقیقا مثه خودتم!

سلام گلی... والا من که زیاد حالیم نیست...خخخ.ولی ببین خواستم واسه یکبار یکم وا بدم ببینم چی میشه که بالاخره بعد بتونم به آرایشگرم بگم ببین اینجاش مثل دفعه قبلی باشه یا نباشه. یکم زمان بدم که حرف همو بفهمیم. من تابستون چون دیدم کرونا هست و دیگه مراسم و مهمونی نیست بعد از سالها موهام رو تا روی شونه کوتاه کردم. اینه که الان موهام به بلندی همیشه نبود. البته بلند محسوب میشه ها ولی تا وسط کمر دیگه نبود. دیگه اینکه انگار به تعداد فویل هایی که استفاده میکنن هم هستش. چون واسه جاریم قبل از کرونا که باهاش رفتم ارایشگاه بپرسیم و موهای خیلی بلند و پری داره مثلا میگفت این 35 تا فویل میخواد هر فویلی مثلا 40. دقیقش یادم نیست.ولی خب ببین شهرستانها کمی از مراکز استانها ارزونتره. البته فقط کمی . بعد ارایشگر من اشناست. گرچه من هیچچچچچچ تقاضای تخفیفی نکردم و حتی قبلش قیمت هم نپرسیدم و مدام هم اصرار کردم که این شغل شماست و از زحمتت کم نکن اما مطمئنم تخفیف داد. من همش 400 پول دادم!!! دوستام همه گفتن عالیییییی بوده. حالا من از موهام راضیم واسه دفعه اول. اما اگر بازم بخوام تکرار کنم میخوام که بخش های لایت شده کمی جلو رو هم پوشش بده (از بس گفتم از جلو نبینم از قسمت های خیلی عقب تر رنگهای شکلاتی رو گذاشته) و اینکه بخش های خیلی روششن تر (که الان واسه من میشد مسی) فقط در پایین ترین قسمت رگه هایی ازشون دیده بشه و نه بیشتر!
میدونی همین آمبره وقتی میری عکساش سرچ میکنی کلی مدلهای مختلف میاره. اینکه هم خودت هم آرایشگرت از عکس و رنگ برداشت یکسانی داشته باشین خیلی مهمه.
من ارایشگر شهر مامانم که همیشه موهام رو پیشش کوتاه میکنم در رنگ بهترینه. خانم خوبی هم هستش. احتمالا یکبار هم پیش اون امتحان میکنم. اما دیگه فعلا کافیه...بذارم ببینم سفیدی ها که اومد تا کجا میتونم دووم بیارم

فاطمه دوشنبه 11 اسفند 1399 ساعت 17:42 http://Ttab.blogsky.com

مبارک باشه عزیزم منم گاهی هوس رنگ کردن مومیکنم ولی بعدهوسم میره من که کلا تاحالارنگ شیمیایی نذاشتم روسرم.پس من چی بگم
ابروهاتم رنگ میکردی.تازههه امسال من میخوام برم برای دومین بار درعمرم ابرومورنگ کنم

مرسی گلی. والا با دیدن این حجم از افرادی که موهاشون رو رنگ میکنند و گاهی زود به زود هم تغییر رنگ میدن هوس کردن دیگه طبیعیه
ولی واقعا اگر موهاتون نیازی نداره و بتونین مقاومت کنید فکر میکنم بهتر باشه. منم راستش سفیدی ها ناراحت کننده شده بود واسم. به خودم گفتم الان تو جوونی سفید بعدا هم تو پیری سفید؟ دیگه گفتم یک ذره خودم رو بغل کنم و دستی به موهام بکشم. خدایی باز هم همون رنگهای تیره رو بیشتر میپسندم. الان هم از جلو رنگ موهام مشکیه (حتی از موهای خودم مشکی تر. چون با رنگ شبیه موهام همه سفیدی ها رنگ نگرفت!) ولی خب با فویل رنگ کرده. بعضی جاها رنگ از جلو هم پیداست...اینکه مشکی و رنگی قاطیه آرومم میکنه. نمیدونم چرا اینقدر نسبت به روشن گارد دارم. بر خلاف عموم جامعه!
پیشاپیش مبارک باشه عزیزم. خب چون جلو موهام تیره س تضادی نداشت که بخوام ابروهام رو رنگ کنم. من ابروهام فقط یکبار واسه عروسیم رنگ کرد ارایشگر که گفت واسه ارایش چشم بهتره یکم ابرو روشن تر باشه. یکبار دیگه هم خودم همینطوری رنگ کردم. قهوه ای تیره. اتفاقا بهم میاد ولی نمیتونم از چند روز بعدش میگم وااای حیف ابروهای مشکیم!!!همش میخوام فابریک بمونم. مثل این ماشینا که میگن بدون رنگ دراوردن

سهیلا دوشنبه 11 اسفند 1399 ساعت 05:42 http://Nanehadi.blogsky.com

چه بامزه .منم مثل شما هستم.فقط نمیتونم کوتاه کنم موهام رو خودم. حالا تو کرونا از این نظر زیاد بهم سخت نگذشته. خدا رو شکر که فندق حالش خوبه.

ممنون که اینجا سر میزنین. واسم افتخاره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد