لوبیا

بچه که بودیم، وقتی مامانم آبگوشت درست میکرد، از اون نخود و لوبیاش میریخت توی یک کاسه میاورد بخوریم. یعنی قبل از اینکه مثلا رب و سیب زمینی و اینها اضافه کنه و غذا آماده بشه.همون بعد از پختن نخود و لوبیاها یک کاسه واسه ما میاورد. خیلی کیف داشت.

الان وقتهایی که خوراک لوبیا چیتی درست میکنم، قبل از اینکه پیاز سرخ کرده و رب بهش اضافه کنم بگذارم جا بیفته، یک کاسه لوبیا رو کمی نمک میزنم و میبرم واسه فندق...کلییی ذوق میکنه و معمولا میپرسه بازم لوبیا داریم؟ میگم آره مامان بخور. زیاد داریم. خیالت راحت

نظرات 3 + ارسال نظر
دانشجو یکشنبه 23 خرداد 1400 ساعت 00:50 http://mywords97.blogfa.com/

کار خوبی می کنین که همیشه توی یادش میمونه. من همیشه برنج رو موقع دم کردن که هنوز توی صافی ریخته بودند مامانم در حد مثلا یک قاشق میداد میخوردم. الان وقتی بخوام بفهمم برنج آماده صاف کردن هست یا نه یک دونه اش رو بخورم قشنگ می فهمم و لذت اون دو قاشق برنج به اندازه کل غذا بود!

چه با مزه! هم حس خوب داشته هم جنبه اموزشی گرفته
راستش من فقط روی همین حساب که اون کار مامانم توی ذهنم مونده بود مشابهش رو واسه پسرم انجام میدادم، اما با پیامهای شما متوجه شدم احتمالا قراره موندگار بشه. پس خوبه که تلاشم رو بیشتر کنم جهت ماندگاری

فاضله جمعه 21 خرداد 1400 ساعت 15:19 http://1000-va2harf.blogsky.com

خیلی عالیه

ممنون از لطف شما

محبوبه جمعه 21 خرداد 1400 ساعت 15:10

خوب ما رشتی ها یه مدل کوکو داریم به نام شامی، که بخوام معیار بگم ، یک کیلو لپه، دویست و پنجاه نخود، یک کیلو گوشت ، یک سیب زمینی و پیاز رو میزاریم حسابی بپزه و بی آب بشه ، بعد گوشتها رو ریش ریش، مابقی رو گوشت کوب می‌زنیم ، بسته بندی میکنیم فریزر میزاریم ، هربار یه بسته در میاریم ، نمک فلفل.. تخم مرغ، مدل کوکو گرد سرخ میکنیم ، منم این خوراک رو به محض گوش کوب به دخترم میدم، همیشه به همسرم میگه از تصور اینکه این کارامون میشه خاطره یه روز تعریف کنه ، حس خوبی بهم میده

درود به همه رشتی ها
مرسی که یک غذای خوب هم بهم یاد دادین...خانواده بابام هم یک چیزی مشابه همین درست میکنند و البته مواد که پخت رو با چرخ گوشت چرخ میکنن. لپه هم گمونم نداره ولی من تا حالا درست نکردم... یکوقتی باید امتحان کنم. به شدت از غذاهای خوشمزه ای که بشه نیمه آماده توی فریزر گذاشت استقبال میکنم.
مطمئن باشید حس خوبی به دختر گلتون میده. این محبتهای ریز ریز توی عمق ذهن آدم میشینه.خدا حفظتون کنه واسه همدیگه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد