پاسخ دوست عزیزم با عنوان انتخاب گوشی موبایل

یکی از دوستان وبلاگی سوال پرسیدن در مورد گوشی ،پاسخشون طولانی میشد در قالب پست فرستادم. اگر مورد نیازتون نیست شرمنده نشم و نخونید اما اگر خوندید و پیشنهاد یا نظر و تجربه ای داشتید به دوستمون کمک کنید.ایشون دنبال گوشی تا قیمت حدود هشت میلیون هستند.


سلام عزیزم.خوبی؟ خواهش میکنم.کاری نیست...

ببین کلا سه تا گوشی پیشنهاد میشه.

یکی شیائومی Redmi note 10. این همون گوشی خودمون هستش.ما با دو هفته حدودا فاصله خریدیم .اولین بار چهار میلیون و نهصد و خورده ای. دومین بار پنج میلیون و دویست و خورده ای. الان حدود پنج و هشتصد اینا هست. ما و اون دوستانی که گرفتیم همه راضی هستن.الان مهرداد جان میگه که پسر خاله ش فقط از دوربینش خیلی راضی نیست اما توجه کن که پسر خاله مثلا میخواد از ماه و خورشید اینا عکس بگیره و کارهای خاصی داره. ولی اتفاقا منم گوشی قبلیم همون مثل گوشی شما بود و اولین باری که با این عکس گرفتم رفتم آسمون.:خنده:

مورد بعدی redmi note 10 pro هستش. Ram ش ۶ گیگابایت هستش و hard یا همون حافظه ش ۱۲۸ گیگ. همون گوشی جدید ما هم همین مشخصات رو داره.اما اینها از نظر CPU با هم تفاوت دارند. همین مدل پیشنهادی دوم با ram هشت گیگابایتش هم موجوده که یکم گرون تر میشه. پیشنهاد دوم قیمتش هفت و خورده ای نزدیک هشت میلیون هست.

پیشنهاد بعدی mi 11 lite هست. که با رم 8 و ظرفیت 128 قیمت مناسبی هم داره. همون زیر هشت میلیون.

همه ی این گوشی ها برند شیائومی هستند.

حالا من یک لینک واسه شما اینجا میگذارم میتونی بری خصوصیات همه ی اینها رو کامل ببینی، حتی نمونه فیلم و عکسی که میشه با اینها گرفت موجوده. هر سوالی در مورد ویژگی‌ها اگر برات مطرح شد بپرس همینجا.

https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=10247&idPhone2=10662&idPhone3=10665

و اما جاهایی که میتونی بخری همون سایتهای ترب و ای مالز هست. من چهار تا سایت برات میفرستم. ببین اینها میگن این گوشی ها در سایت ها یا فروشگاه‌های دیگه به چه قیمت‌هایی موجود هستش.سایت آخر تخصصی موبایل هست البته. نکته ای که لازمه دقت کنید اینه که مثلا شما میری یک مدل گوشی رو میبینی یهو قیمتش در دو تا فروشگاه خیلی با هم اختلاف داره. حواست باشه که گاهی همون گوشی هست اما مثلا رمش فرق داره یا رنگ گوشی و خصوصیات جزئی تر. اسم رو با خصوصیات چک کن که همونی باشه که مثلا انتخاب کردی بعد قیمتش رو ببین.

https://emalls.ir/

https://torob.com/

https://zoomit.ir/

https://www.mobile.ir/

خب غیر از این فروشگاه‌هایی که توی این سایتها معرفی میشه خودت هم توی گوگل بگردی گاه جاهای دیگه هم هست. البته دیگه باید چک کنی معتبر باشن و اینا. 

حالا شما برو اینا رو چک کن .باز اگر موردی بود خبر بدین تا بپرسم یا چک کنم.



نظرات 3 + ارسال نظر
دانشجو سه‌شنبه 26 مرداد 1400 ساعت 23:41 http://mywords97.blogfa.com/

چقدر کامل توضیح دادی! من عاشق گوشی قلم دار هستم که متاسفانه خوباشون قیمت هاش خیلی بالاست.

گوشی قلم دار نمیدونم چه طوریه. قدیما یادمه از اون مدلهای ابتداییش بود. جدیدش رو نمیدونم.برم سرچ کنم

زینب یکشنبه 24 مرداد 1400 ساعت 00:09

سلام عزیزم شما از سایت خرید می کنید ؟ اطمینانی هست ؟

من خرید مجازی زیاد انجام میدم ولی در حد لباس و پوشاک و فروشگاه هم مطمئن هستم که وجود خارجی داره تا الان از خرید ام راضی بودم خدا رو شکر .

ولی هیچ وقت سمت سایت تا حالا نرفتم از بس که پلیس فتای محترم داخل کانال های خبری راجب خرید از سایت ها هشدار میده .

در مورد گوشی شیائومی من تا جایی که می دونم برند چینی هست و داخل ایران قطعاتش پیدا نمیشه . ی بار با دوستم رفتیم گوشی ش رو فلش کنه خیلی مشکل واسش پیش اومد به دلیل این که شیائومی بود تا حد از کار افتاد داشت می رفت . در حالی که من عین آب خوردن در کسری از ثانیه گوشیم فلش میشه و تحویل می گیرم مدل گوشیم هم سامسونگ .

گفتم در جریان باشید برای فلش گوشی شیائومی .

سلام عزیزم.ممنون از نظرت.
در مورد خرید از سایت، خب ببین این یک انتخاب و گزینه هستش. من نمیدونم که دوستمون ساکن کدوم شهر هستند. در شهری مثل تهران شما میتونی بری مرکز موبایل که اگر درست یادم مونده باشه پاساژ علاءالدین بود و یا جاهای جدیدی اگر در این چند ساله دایر شده باشه. قیمتهای خوب پیدا میشه. در مراکز استانها هم انتخابهای خوبی برای خرید حضوری هستش‌. اما در شهرهای کوچک شما معمولا فقط چندتا فروشگاه در اختیار داری. خب این فروشگاهها هم بالاخره رفتن هزینه کردن گوشی رو آوردن و هزینه های مغازه هم اضافه میشه، اینه که معمولا گاهی چند صد هزار تومان بیشتر از قیمتهای سایتها گوشی رو میفروشند. حالا دیگه اینجا انتخاب با خریداره. اینکه این تفاوت هزینه رو میپردازه یا به سایتها اعتماد می‌کنه. برای تایید ماهیت سایتها، اینها یک نماد اعتماد الکترونیکی دارند ، شما با کلیک روی این نماد وارد یک بخشی میشی که واسه شما مشخص می‌کنه این سایت چند وقته فعالیت میکنه، مثلا شاکی داشته،نداشته و ...
سایتها و مراکز خریدی که توی سایتهای ترب و ای مالز معرفی میشن ، علاوه بر اینکه از طریق نماد اعتماد میشه در موردشون مطمئن شد، خود کاربران این سایت ها بهشون رأی دادند.حتی خدماتشون قابل مقایسه هست.مثلا ارسالشون سریع بوده ،کند بوده و...
حالا جدا از این مسائل، وقتی شما قیمتها رو در این سایتها میبینی، حداقلش اینه که وقتی میری مغازه های شهر قیمت حدودی دستت هست. ولی بازم میگم این یک انتخابه...حالا من شخصا خودم خرید اینترنتیم خیلی کمه اما اکثر وسایل الکترونیکی رو اینترنتی خریدیم و می‌خریم.مشکلی هم نبوده. اما وسایل دیگه رو اینترنتی نمیخرم بحث اطمینان نیست.چون مثلا پارچه رو باید حتما لمس کنم و از نزدیک ببینم. نمیتونم ندیده بخرم...

در مورد شیائومی اینها فقط پیشنهاد بود. ببین این دوستمون تا حدود هشت تومن میخواستن هزینه کنند. میدونی که شیائومی گوشی های با امکانات بالا اما ارزون روانه بازار کرده. من قبول دارم که شاید چند سال پیش که کارش رو شروع کرد اونقدر قابل اطمینان نبود اما الان اونجوری نیست. شما میتونی با هزینه کمتر ،یک گوشی با امکانات خوب داشته باشی. اگر خراب شد هم نسبت به گذشته امکانات بهتری برای تعمیرات هست. یکی از موارد فلسفه ریجستری گوشیها این بود که شرکتهای خاص وارد کننده مسئولیت قطعات رو هم به عهده بگیرند. الان فکر میکنم حتی سامسونگ هم دیگه نماینده رسمی نداشته باشه و آنهایی که هستند فقط شرکتهای وارد کننده هستند که مسئولیت قطعات هم به عهده میگیرند. جدای از اینها میدونی که عملا امید چندانی به گارانتی در ایران نیست در هر سطحی
مسلما هیچ کس منکر کیفیت و کارایی برندهای بزرگ مثل سامسونگ نیست اما واسه داشتن یک گوشی پرچمدار از اون برند باید خیلی هزینه کرد. اما شما با هزینه پایینی میتونی یک گوشی پرچمدار شیائومی داشته باشی.
باز اینجا انتخاب هست...دوستمون نظر ما رو پرسیدن و خب مدل زندگی مون که میدونی چطوریه رسیدن به امکانات با کمترین هزینه. البته اگر جایی لازم باشه حتما حتما پول بیشتری خرج میکنیم. این انتخاب شیائومی بر اساس تجربه چندین ساله افرادی بود که اطرافمون همین برند رو داشتند یا واسه افراد زیادی خریدن بودند...حالا زینب جان من جوابت طولانی می‌نویسم میگم شاید دوستمون هم بخونه ها. وگرنه متوجه بیان تجربه شما شدم و ممنونم.
مثلا یکی از ایراداتی که منهای اون قضیه فلش کردن به شیائومی وارد میشه میگن عمر کوتاه،خب این خیلی به نحوه استفاده شما برمیگرده و هم اینکه ما تونستیم از طریق اطرافیان اطمینان کسب کنیم که نه مشکلی نبوده. بعد ببین مثلا من گوشیم پنج و دویسته. خب این اگر خراب بشه یا مشکلی هم پیش بیاد باز بهتر از اینه که مثلا گوشی ده میلیونی یا بالاتر خراب بشه. مجددا تاکید میکنم این انتخابه.
حالا امیدوارم دوستمون هم این کامنت رو ببینه و بخونه.

ساناز شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 20:56

سلام عزیزم. لطف کردید. باعث زحمت شدم. خیلی خیلی ممنون از زحمت و راهنمایی دقیقتون. ان شاءالله همیشه شاد، موفق و تندرست باشید و الطاف الهی شامل حالتان باشد.

سلام گلی.خواهش میکنم کاری نبود.
ممنون از دعای خیرتون.
عزیزم زینب جان نظری گذاشتن،لطفا نظر و پاسخ من رو بخون باز سوالی بود در خدمتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد