قورباغه ای به نام تمیز کردن اجاق گاز

دیروز ساعت 9 بیدار شدم دیدم فندق بیداره و مهرداد هم نیست...یک مقداری خوراکی هم ظاهرا فندق خورده و شبکه پویا هم روشنه! فهمیدم قبل از اینکه مهرداد بره سر کار فندق بیدارشده. خیلی کم پیش میاد که فندق بیدار بشه و من متوجه نشم. از اونجایی که هنوز عادات زشت دیر خوابیدن و ول گشتن توی فضای مجازی رو درست درمون ترک نکردم، خودم بیدار بودم و مغزم خواب. دیدم بهتره کارهایی انجام بدم که مغزم کمتر درگیر باشه . الحمدلله علیرغم برنامه بسیار به هم ریخته و غلطم توی این روزهای گذشته، حداقل آشپزخونه م تمیز و مرتبه. خودم رو دعوا کردم و گفتم در هر فرصتی باید ظرف بشوری و نگذاری ظرفی جمع بشه. این خیلی زشته که ادعای تمیزی داری اما در عمل ظرفهات میمونه (با دلایل موجه و غیر موجه). اینه که الحمدلله توی این قضیه پیشرفت کردم و ظرف اگر هم باشه در حد یک بشقابی ، لیوانی چیزی که دیگه ارزش دستکش دست کردن نداشته مونده.( واقعا برام مهمه موقع ظرف شستن دستکش دستم باشه)

پریدم سراغ اجاق گاز. همیشه گفتم که من از تمیز کردن این اجاق گازمون خیلی بدم میاد و فراری ام و جوری میشه که فقط میگم خدایا مامان مهرداد اینو نبینه و آبروی مرا حفظ بفرما و نذار آبروی یک مومن ! بریزه و از این حرفها.

حالا دلیل این فرار من هم این بود که توی کاتالوگ این گاز نوشته که واسه تمیز کردنش هیچ چیز به جز یک دستمال نرم و آب داغ نمیتونی استفاده کنی. خب این موضوع واسه یکی که مدام هر شب گازش رو تمیز میکنه شاید کاربردی باشه اما واسه منی که مثلا اولین روزهای استفاده ازاین اجاق  گاز مصادف با اولین روزهای مادر شدنم شده بود، فقط مایه عذاب بود. واقعا نمیرسیدم که بخوام به فکر گاز باشم و خب وقتی میرفتم سراغ تمیز کردن گاز عملا فقط کار با دستمال و اب گرم خیلی سخت بود. این تجربه های ناخوشایند از تمیز کردن گاز باعث شد که من بیشتر از تمیز کردنش طفره برم و در عمل کار سخت تر میشد! البته که این اواخر دیگه زدم به سیم آخر و یک ذره مایع ظرفشویی میریختم روی دستمال و تند تند میکشیدم به صفحه ی گاز و زود خشک میکردم ...ولی خب عذاب وجدان داشتممن از اون آدمهام که سعی میکنم همه جوره از وسایلام مراقبت کنم. خب مسلما راه اصولی این مراقبت این بود که دو روزی یکبار مثلا یک دستمال بکشم و تموم . اما خب هر بار یک چیزی پیش میومد و تنبلی هم به همه ی اینها اضافه کنیم و این تفکر ممانعت کننده هم بگذاریم سر در دلایل که؛ غزل تو کارهای واجب تری داری و گاز رو ولش کن!!!!

یک چیزی که مدتی هست سعی میکنم به خودم بگم اینه که ببین هر زمان که فکر کردی میخوای تغییر کنی ازش خجالت نکش و فکر نکن که دیره. به خودم میگم "دیر تغییر کردن بهتر از هرگز تغییر نکردن است"! از وقتی این شعار رو میدم اوضاعم بهتر شده. اینه که در مود قضیه اجاق گاز به خودم گفتم غزل اگر تونستی یک مدت آشپزخونه رو تمیز و مرتب نگه داری و ظرف کثیف نداشته باشی، بپر برو سراغ اجاق گازت. این سری اساسی تمیزش کن و فویل بکش و فویل دیگه راحت با همه چیز تمیز میشه و هر وقت هم به هر دلیلی فکر کردی فویل نباید باشه میتونی برش داری و گاز تمیز زیرش مهیاست!

حالا اول بگم که نه اینکه کلا گاز تمیز نکنم و شما یک صحنه وحشتناک تصور کنید. نه! همینجوری سمبل کاری تمیزش میکردم و هیچوقت مدت زیادی تمیز نمیموند!

خلاصه دیروز تا قبل از اینکه شروع کنم به غذا درست کردن حسابی گاز رو تمیز کاری کردم و البته که هنوز کامل نشده و قسمت بیرونی مونده. اما به خودم گفتم لازم نیستش همه کارها یکجا انجام بشه. عجله نکن. چدن گازها رو خیلی بیشتر از تمیز کردن خود گاز همیشه میشستم و اونقدری کثیف نیستن. دیروز فقط یکیش رو تونستم بشورم و دو تا ش موند. باید غذا درست میکردم.

اول میخواستم فویل آلومینیومی رو بکشم بعد از تمیز کاری کامل، اما فعلا که آشپزخونه اینقدر مرتب و خلوته، به خودم گفتم سعی کن هر شب یا دو روزی یکبار دستی به سر و گوش گاز بکشی. اگر دیدی خوب پیش میره دیگه فویل نمیخواد وگرنه فویل رو میگذارم که اگر اوضاع از دستم خارج شد حداقل تند و راحت تمیز بشه.


نظرات 2 + ارسال نظر
دانشجو چهارشنبه 3 شهریور 1400 ساعت 11:22 http://mywords97.blogfa.com/

فویل یه زمانی روی گاز می کشیدم. خوب نیست. خونه ما سوسک داره. زیر فویل محلی شده بود برای تجمع سوسک ها.... حالا از این تمیزکننده ها مثلا Cif استفاده کنین چی میشه؟ یه کمی یه جایی از گاز بریزین امتحان کنین. فقط دستمال نرم و آب داغ خیلی سخته..... قشنگ توضیح میدی.... من متاسفانه مدتیه حوصله ندارم خودم رو ادب کنم....

سوسک تا اونجا هم میره؟ ای خدا.عجب موجوداتی هستن واقعا. ما سوسک نداریم.چهار سال پیش که تازه اومده بودیم این خونه، چون خونه از زمان ساختش به مدت حدودا پنج سال خالی بود سوسک تو سرویس ها بود ولی بعد دیگه فهمیدن خونه صاحب داره رفتن
حالا اصلا فعلا فویل نمی‌کشم .ببینم چقدر میتونم زرنگ بمونم.
دانشجو جان. اتفاقا سیف هم مه سو جان گفت خریدم و فقط درش که شیشه ای هستش رو باهاش پاک میکنم و خیلی هم عالیه.ولی توی کاتالوگش گفته این مدل صفحه ش جوریه که مواد دیگه بزنی خاصیت سلف کلینش می‌ره و از این حرفها.ایرانی هست گازم.تهران سبحان.ازش الحمدلله خیلی راضیم فقط همینش واسه من تنبل مشکل سازه. خلاصه اینه که میگم مشکلی پیش نیاد.
من داغونم مدتیه،راهی به جز ادب کردن خودم نمونده...از حالا وا بدم چند وقت بعد چه کنم؟ همش اینو به خودم میگم

رسیدن سه‌شنبه 2 شهریور 1400 ساعت 23:19

من وقتی آشپزی میکنم تا یه چیزی میافته زود با کهنه پاکش میکنم که خشک نشه یا نسوزه و پاک کردنش سخت بشه
شاید سخت باشه و یه جورایی وسواسی اما بهتر از زور زدن های بعدی ست

درستش همین کاری هست که شما میکنی عزیزم. واقعا اگر این کار ور انجام ندی به سرنوشت من مبتلا میشی. حالا قول دادم یک ذره وسواسی بشم. یک ذره. تا ببینم چی میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد