نام

هر کی اسم بچه ش رو هر چی بگذاره سعی میکنم بگم بسیار عالی، چه اسم قشنگی و...حتی اگر با سلیقه من جور نباشه.

چندی پیش از مامان بزرگ یک بچه ای پرسیدم به سلامتی اسمش رو چی گذاشتن؟

گفت: « مافیا»

اول که واقعا نفهمیدم چی گفت، گفتم ببخشید متوجه نشدم...

گفت: «مافیا»!

ببین یعنی جورییی چشمام چهار تا شد و هول شدم که فقط گفتم وااای چه جالب!!!

بسیار خوشحالم که تونستم همین رو هم بگم...البته من واقعا سعی میکنم به همه احترام بگذارم ولی از اون آدمهام که سخت میتونم حسم رو پنهان کنم...منظورم این نیستش که طرف مقابل زود متوجه میشه، نه! اما خودم باید خیلییی زحمت بکشم تا بتونم حالت درست و کلمات درست متضاد با درونم رو آماده کنم. واقعا اون چه جالب اوج طبیعی بودنم در لحظه بود

ولی خدایی اسم خوبی نیست،نه؟ بار معنایی قشنگی در جامعه نداره، هرچند معنی اصلیش خوب باشه.


پ.ن: اگر اسم خودتون یا نزدیکانتون مافیا هستش عذر میخوام... دیگه اینجا سخته ماسک بزنم.

نظرات 5 + ارسال نظر
رسیدن چهارشنبه 25 اسفند 1400 ساعت 13:38

منم خیلی تعجب کردم آخه این چه اسمیه
فردا میبینی یکی اسم بچه ش میذاره استامینوفن تعجب نباید بکنیم
ملت رد دادن ، آخه قحط اسم بود مگه ، مافیا کلی بار منفی داره تو خودش ، چی بشه این بچه و چی بکشه از عوارض این اسم

نمی‌دونم والا...اینقدررر هم ماشاءالله بچه ناز بود...
عکسش رو دیدم...
حالا مدام هم با خودم مرور میکنم که نکنه اسمی مشابه بوده...اما خب دیگه چقدررر مشابه.مثلا چی بوده دیگه...
از چند نفرشون همینو شنیدم

نگار چهارشنبه 25 اسفند 1400 ساعت 08:58 http://Neli2026.blogfa.com

من اسم خیلی خیلی عجیب به گوشم نخورده بین جوجه‌هام، ولی تا دلتون بخواد اسامی جدید میشنوم. مثلا ملورین، آیدانا، آماندا و...

ملورین رو منم شنیده بودم...
خب ببین حداقل اینه که جدید هستند و نهایتش ما باید سرچ کنیم تا معنی اونها رو پیدا کنیم...
اما بعضی اسامی با معانی منفی در ذهن ما وجود دارند...خب این همهههه اسم ...چرا مثلا مافیا؟!!!

لیلی سه‌شنبه 24 اسفند 1400 ساعت 23:04

مافیا؟ فکر نکنم اسم باشه.راحت میذاشتن دون کورلئونه :/

مثل اینکه اسمه...چه پسر نازی هم هست ماشاءالله...خدا کنه حداقل خود بچه اسمش رو دوست داشته باشه بعدا.
اون دیگه خیلییی خارجیه!!! گفتن اونقدر مستقیم اشاره نشه

عابر سه‌شنبه 24 اسفند 1400 ساعت 18:57

واقعا!نمیدونستم خوب شد فهمیدم مرسی چهارشنبه سوری هم مبارکتون باشه

ممنون عزیزم

عابر سه‌شنبه 24 اسفند 1400 ساعت 13:41

سلام. شاید مادربزرگ نمیتونست درست تلفظ کنه بعید میدونم ثبت احوال ثبت کنه همچین اسمی رو. من عجیب ترین اسمی که شنیدم سُندُس بود معنیش خوبه ها ولی خیلی غیرمانوسِ با گوش

سلام عابر جان...
نههههه گلی .مامان بزرگ نهایت با من شانزده سال اختلاف سنی داشته باشند و بسیار خانم شیکی هستند
و خب البته من مجدد واسه تبریک چک کردم و اسم همون بود!
تا حالا نشنیده بودم واقعا...
سندس یک کلمه قرآنی هست...منم تا الان نشنیده بودم ولی یهو یادم افتاد توی یک آیه قرآن هستش...ثیاب سندس خضر و عبقری حسان...همچین آیه ای
ولی خب صدا کردنش سخته...سندس جان مثلا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد